Become a member

Get the best offers and updates relating to Liberty Case News.

― Advertisement ―

spot_img

Szerencsejáték vagy extra kereseti lehetőség az interneten: mi is az online kaszinó?

A szerencsejátékok már régóta meghódították a több milliós közönség szívét, különösen akkor, amikor az internetre is átvándoroltak. Az ilyen népszerűség és kereslet mellett más...
HomeHírekGazdaságA Nordstrom közzétette 2023. II. negyedéves pénzügyi jelentését

A Nordstrom közzétette 2023. II. negyedéves pénzügyi jelentését

A Nordstrom, Inc. (NYSE: JWN) a mai napon 137 millió dolláros második negyedéves nettó eredményről, azaz 0,84 dolláros hígított részvényenkénti nyereségről („EPS”) és 192 millió dolláros kamat- és adózás előtti eredményről („EBIT”) számolt be.

A július 29-én zárult második negyedévben a nettó árbevétel 8,3 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, szemben az első negyedévi 11,6 százalékos csökkenéssel, ami a Nordstrom és a Nordstrom Rack értékesítésének szekvenciális javulását tükrözi. A bruttó áruérték („GMV”) 8,5 százalékkal csökkent. A második negyedév nettó árbevétele tartalmazza a kanadai tevékenységek leépítésének 275 bázispontos negatív hatását. Az Anniversary Sale időzítése, amely egy héttel a második negyedévről a harmadik negyedévre tolódott, körülbelül 200 bázispontos negatív hatással volt a nettó árbevételre a 2022-es évhez képest. A kanadai leépítés és az Anniversary Sale időzítésének eltolódása nélkül a nettó árbevétel körülbelül 4 százalékkal csökkent volna. A negyedév során a Nordstrom banner nettó árbevétele 10,1 százalékkal, a GMV pedig 10,4 százalékkal csökkent. A Nordstrom Rack nettó árbevétele 4,1 százalékkal csökkent.

„Keményen dolgoztunk a működési modellünk javításán, és szilárd eredményeink tükrözik a Nordstrom Rack teljesítményének javítása, a készletek termelékenységének növelése és az ellátási lánc optimalizálásával elért hatékonyságnövelés terén elért folyamatos előrelépésünket” – mondta Erik Nordstrom, a Nordstrom, Inc. vezérigazgatója. „Ezek a 2023-as prioritások rövid távon javítják működésünket és növelik a nyereségességet, és jobban pozícionálnak minket arra, hogy hosszú távon sikeresek legyünk és értéket teremtsünk részvényeseink számára. Előre tekintve továbbra is bízunk abban, hogy képesek vagyunk megvalósítani ezeket a prioritásokat, miközben a vásárlót tartjuk minden tevékenységünk középpontjában.”

A második negyedévben az aktív és szépségápolás alacsony egyszámjegyű növekedést ért el 2022-hez képest. A gyermekruházat és a férfi ruházat az átlagosnál jobban teljesített a negyedévben.

„Az éves Anniversary Sale sikeres esemény volt, különösen a leghűségesebb vásárlóink körében. Örültünk a legjobb márkák új árucikkeinek erős eladásának, mind az üzletekben, mind online” – mondta Pete Nordstrom, a Nordstrom, Inc. elnöke és márkaigazgatója. „A második negyedévben a Nordstrom és a Rack eladási trendjeinek sorozatos javulása is bátorított minket. Továbbra is arra összpontosítunk, hogy fegyelmezettebben kezeljük a készleteket, javítsuk a termékösszetételt és a termelékenységet, és köszönjük csapatainknak a kemény munkát, amellyel mindezt vásárlóink számára életre keltették.”

Amint azt korábban bejelentették, az igazgatótanács augusztus 16-án 2023. szeptember 13-án részvényenként 0,19 dolláros negyedéves készpénzosztalékot hirdetett, amelyet 2023. augusztus 29-én, az üzletkötés zárásakor nyilvántartott részvényesek számára kell kifizetni.

2023 MÁSODIK NEGYEDÉVÉNEK ÖSSZEFOGLALÓJA

A Társaság teljes nettó árbevétele 8,3 százalékkal csökkent, javítva az első negyedévi 11,6 százalékos csökkenésen, a GMV pedig 8,5 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest. A kanadai tevékenységek leépítése 275 bázispontos negatív hatással volt a Társaság teljes nettó árbevételére. A 2023. második negyedévben a kanadai tevékenységekből származó értékesítés nem volt, míg 2022 második negyedévében egy teljes negyedévnyi értékesítés származott a kanadai tevékenységekből. Az Anniversary Sale időbeli eltolódása, amikor nagyjából egy hét esett 2023 harmadik negyedévére, szemben a 2022-es egy nappal, körülbelül 200 bázispontos negatív hatással volt a nettó árbevételre 2022 második negyedévéhez képest.
A Nordstrom banner esetében a nettó árbevétel 10,1 százalékkal csökkent, javítva az első negyedévi 11,4 százalékos csökkenéshez képest, a GMV pedig 10,4 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest. A kanadai tevékenységek felszámolása 400 bázispontos negatív hatással volt a Nordstrom banner nettó árbevételére. Az Anniversary Sale időbeli eltolódása körülbelül 300 bázispontos negatív hatással volt a Nordstrom banner nettó árbevételére 2022 második negyedévéhez képest.
A Nordstrom Rack banner esetében a nettó árbevétel 4,1 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, javítva az első negyedévi 11,9 százalékos csökkenésen. A Nordstrom Rack digitális megrendelések bolti teljesítésének megszüntetése a 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében körülbelül 500 bázisponttal negatívan befolyásolta a második negyedéves Rack banner árbevételét.
A digitális értékesítés 12,9 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest. A Nordstrom Rack digitális megrendelések bolti teljesítésének megszüntetése a 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében és a Trunk Club megszüntetése a 2022-es pénzügyi év második negyedévében együttesen körülbelül 500 bázisponttal negatívan befolyásolta a második negyedéves digitális eladásokat. Az Anniversary Sale időbeli eltolódása körülbelül 300 bázispontnyi negatív hatással volt a vállalat digitális értékesítésére a 2022-es év második negyedévéhez képest. A digitális értékesítés a teljes értékesítés 36 százalékát tette ki a negyedév során.
A nettó árbevétel százalékában kifejezett 35,0 százalékos bruttó nyereség 20 bázisponttal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, elsősorban az alacsonyabb árbevételből eredő tőkeáttétel csökkenés miatt, amit részben ellensúlyozott az alacsonyabb beszerzési és foglalási költség.
A készletkészlet 17,5 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, szemben az értékesítés 8,3 százalékos csökkenésével, ami a továbbra is erős fegyelmet tükrözi.
A nettó árbevétel százalékában kifejezett 32,8 százalékos SG&A költségek a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest stagnáltak, elsősorban az ellátási lánc hatékonysági kezdeményezésekből és a vártnál kedvezőbb fuvarozói díjakból eredő változó költségek javulásának, valamint egy ingatlaneszköz értékesítéséből származó nyereségnek köszönhetően. Ezeket ellensúlyozták a magasabb bérköltségek és az alacsonyabb eladásokból eredő deleverage.
Az EBIT 192 millió dollár volt 2023 második negyedévében, szemben a 2022-es pénzügyi év azonos időszakában elért 202 millió dollárral. A 2022 második negyedévében elért 210 millió dolláros korrigált EBIT nem tartalmazta a Trunk Club felszámolásával kapcsolatos költségeket.2
A nettó 26 millió dolláros kamatkiadás a magasabb kamatbevételeknek köszönhetően csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakában mért 34 millió dollárról.
A nyereségadó-ráfordítás 29 millió dollár, azaz az adózás előtti eredmény 17,2 százaléka volt, szemben a 2022-es pénzügyi év azonos időszakának 42 millió dolláros, azaz az adózás előtti eredmény 25,2 százalékát kitevő nyereségadó-ráfordításával. A 2023-as pénzügyi év második negyedévének csökkenése bizonyos adóügyek kedvező rendezésének köszönhető.
A Társaság a második negyedév végén 1,7 milliárd dollárnyi rendelkezésre álló likviditással rendelkezett, beleértve 885 millió dollár készpénzt és a rulírozó hitelkeretéből rendelkezésre álló teljes 800 millió dollárt.