Become a member

Get the best offers and updates relating to Liberty Case News.

― Advertisement ―

Trump vámjai új lendületet adnak az amerikai iparnak – a gyártók és vállalkozók pozitívan értékelik az intézkedéseket

Az Egyesült Államokban Donald Trump elnök 2025 tavaszán bevezetett, minden importtermékre kiterjedő vámintézkedései élénk vitát váltottak ki, ám az amerikai gyártók és családi vállalkozások...
HomeHírekGazdaságA Nordstrom közzétette 2023. II. negyedéves pénzügyi jelentését

A Nordstrom közzétette 2023. II. negyedéves pénzügyi jelentését

A Nordstrom, Inc. (NYSE: JWN) a mai napon 137 millió dolláros második negyedéves nettó eredményről, azaz 0,84 dolláros hígított részvényenkénti nyereségről („EPS”) és 192 millió dolláros kamat- és adózás előtti eredményről („EBIT”) számolt be.

A július 29-én zárult második negyedévben a nettó árbevétel 8,3 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, szemben az első negyedévi 11,6 százalékos csökkenéssel, ami a Nordstrom és a Nordstrom Rack értékesítésének szekvenciális javulását tükrözi. A bruttó áruérték („GMV”) 8,5 százalékkal csökkent. A második negyedév nettó árbevétele tartalmazza a kanadai tevékenységek leépítésének 275 bázispontos negatív hatását. Az Anniversary Sale időzítése, amely egy héttel a második negyedévről a harmadik negyedévre tolódott, körülbelül 200 bázispontos negatív hatással volt a nettó árbevételre a 2022-es évhez képest. A kanadai leépítés és az Anniversary Sale időzítésének eltolódása nélkül a nettó árbevétel körülbelül 4 százalékkal csökkent volna. A negyedév során a Nordstrom banner nettó árbevétele 10,1 százalékkal, a GMV pedig 10,4 százalékkal csökkent. A Nordstrom Rack nettó árbevétele 4,1 százalékkal csökkent.

„Keményen dolgoztunk a működési modellünk javításán, és szilárd eredményeink tükrözik a Nordstrom Rack teljesítményének javítása, a készletek termelékenységének növelése és az ellátási lánc optimalizálásával elért hatékonyságnövelés terén elért folyamatos előrelépésünket” – mondta Erik Nordstrom, a Nordstrom, Inc. vezérigazgatója. „Ezek a 2023-as prioritások rövid távon javítják működésünket és növelik a nyereségességet, és jobban pozícionálnak minket arra, hogy hosszú távon sikeresek legyünk és értéket teremtsünk részvényeseink számára. Előre tekintve továbbra is bízunk abban, hogy képesek vagyunk megvalósítani ezeket a prioritásokat, miközben a vásárlót tartjuk minden tevékenységünk középpontjában.”

A második negyedévben az aktív és szépségápolás alacsony egyszámjegyű növekedést ért el 2022-hez képest. A gyermekruházat és a férfi ruházat az átlagosnál jobban teljesített a negyedévben.

„Az éves Anniversary Sale sikeres esemény volt, különösen a leghűségesebb vásárlóink körében. Örültünk a legjobb márkák új árucikkeinek erős eladásának, mind az üzletekben, mind online” – mondta Pete Nordstrom, a Nordstrom, Inc. elnöke és márkaigazgatója. „A második negyedévben a Nordstrom és a Rack eladási trendjeinek sorozatos javulása is bátorított minket. Továbbra is arra összpontosítunk, hogy fegyelmezettebben kezeljük a készleteket, javítsuk a termékösszetételt és a termelékenységet, és köszönjük csapatainknak a kemény munkát, amellyel mindezt vásárlóink számára életre keltették.”

Amint azt korábban bejelentették, az igazgatótanács augusztus 16-án 2023. szeptember 13-án részvényenként 0,19 dolláros negyedéves készpénzosztalékot hirdetett, amelyet 2023. augusztus 29-én, az üzletkötés zárásakor nyilvántartott részvényesek számára kell kifizetni.

2023 MÁSODIK NEGYEDÉVÉNEK ÖSSZEFOGLALÓJA

A Társaság teljes nettó árbevétele 8,3 százalékkal csökkent, javítva az első negyedévi 11,6 százalékos csökkenésen, a GMV pedig 8,5 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest. A kanadai tevékenységek leépítése 275 bázispontos negatív hatással volt a Társaság teljes nettó árbevételére. A 2023. második negyedévben a kanadai tevékenységekből származó értékesítés nem volt, míg 2022 második negyedévében egy teljes negyedévnyi értékesítés származott a kanadai tevékenységekből. Az Anniversary Sale időbeli eltolódása, amikor nagyjából egy hét esett 2023 harmadik negyedévére, szemben a 2022-es egy nappal, körülbelül 200 bázispontos negatív hatással volt a nettó árbevételre 2022 második negyedévéhez képest.
A Nordstrom banner esetében a nettó árbevétel 10,1 százalékkal csökkent, javítva az első negyedévi 11,4 százalékos csökkenéshez képest, a GMV pedig 10,4 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest. A kanadai tevékenységek felszámolása 400 bázispontos negatív hatással volt a Nordstrom banner nettó árbevételére. Az Anniversary Sale időbeli eltolódása körülbelül 300 bázispontos negatív hatással volt a Nordstrom banner nettó árbevételére 2022 második negyedévéhez képest.
A Nordstrom Rack banner esetében a nettó árbevétel 4,1 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, javítva az első negyedévi 11,9 százalékos csökkenésen. A Nordstrom Rack digitális megrendelések bolti teljesítésének megszüntetése a 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében körülbelül 500 bázisponttal negatívan befolyásolta a második negyedéves Rack banner árbevételét.
A digitális értékesítés 12,9 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest. A Nordstrom Rack digitális megrendelések bolti teljesítésének megszüntetése a 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében és a Trunk Club megszüntetése a 2022-es pénzügyi év második negyedévében együttesen körülbelül 500 bázisponttal negatívan befolyásolta a második negyedéves digitális eladásokat. Az Anniversary Sale időbeli eltolódása körülbelül 300 bázispontnyi negatív hatással volt a vállalat digitális értékesítésére a 2022-es év második negyedévéhez képest. A digitális értékesítés a teljes értékesítés 36 százalékát tette ki a negyedév során.
A nettó árbevétel százalékában kifejezett 35,0 százalékos bruttó nyereség 20 bázisponttal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, elsősorban az alacsonyabb árbevételből eredő tőkeáttétel csökkenés miatt, amit részben ellensúlyozott az alacsonyabb beszerzési és foglalási költség.
A készletkészlet 17,5 százalékkal csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest, szemben az értékesítés 8,3 százalékos csökkenésével, ami a továbbra is erős fegyelmet tükrözi.
A nettó árbevétel százalékában kifejezett 32,8 százalékos SG&A költségek a 2022-es pénzügyi év azonos időszakához képest stagnáltak, elsősorban az ellátási lánc hatékonysági kezdeményezésekből és a vártnál kedvezőbb fuvarozói díjakból eredő változó költségek javulásának, valamint egy ingatlaneszköz értékesítéséből származó nyereségnek köszönhetően. Ezeket ellensúlyozták a magasabb bérköltségek és az alacsonyabb eladásokból eredő deleverage.
Az EBIT 192 millió dollár volt 2023 második negyedévében, szemben a 2022-es pénzügyi év azonos időszakában elért 202 millió dollárral. A 2022 második negyedévében elért 210 millió dolláros korrigált EBIT nem tartalmazta a Trunk Club felszámolásával kapcsolatos költségeket.2
A nettó 26 millió dolláros kamatkiadás a magasabb kamatbevételeknek köszönhetően csökkent a 2022-es pénzügyi év azonos időszakában mért 34 millió dollárról.
A nyereségadó-ráfordítás 29 millió dollár, azaz az adózás előtti eredmény 17,2 százaléka volt, szemben a 2022-es pénzügyi év azonos időszakának 42 millió dolláros, azaz az adózás előtti eredmény 25,2 százalékát kitevő nyereségadó-ráfordításával. A 2023-as pénzügyi év második negyedévének csökkenése bizonyos adóügyek kedvező rendezésének köszönhető.
A Társaság a második negyedév végén 1,7 milliárd dollárnyi rendelkezésre álló likviditással rendelkezett, beleértve 885 millió dollár készpénzt és a rulírozó hitelkeretéből rendelkezésre álló teljes 800 millió dollárt.